Jongencampagne Spreekwapens van start!

DE AANLEIDING: EEN NIEUWE WET PER 1 MEI 2012
Vanaf 1 mei 2012 zijn alle steekwapens verboden en ben je er gloeiend bij als je gepakt wordt met een steekwapen op zak. Om deze boodschap aan jongeren te communiceren, is het Ministerie van Veiligheid en Justitie ism rappers Sticks en Rico (TopNotch) gestart met ‘Spreekwapens’; een campagne die jongeren informeert en betrekt bij het uitdragen van de boodschap.

DE CAMPAGNE: ‘SPREEKWAPENS’
‘Spreekwapens’ roept op om steekwapens voor 1 mei 2012 straffeloos in te leveren. Het thema: ruil je steekwapen in voor een spreekwapen! “De pen is machtiger dan het zwaard,” rapt Sticks in de unieke 360˚ videoclip. Producer A.R.T. maakte de beat van de campagne-song. Download de beat en doe mee aan de contest. Kies één van de steekwoorden en schrijf een eigen song. Dit wordt je eigen Spreekwapen! De 360˚clip is opgenomen in een compleet gerenoveerde kerk in Arnhem, die omgebouwd is tot skatepark. Naast Sticks en Rico is de top van skatend en BMXend Nederland in actie te zien in de video.

HET ‘SPREEKWAPENS’ YOUTUBE-KANAAL
Deelnemers aan de contest uploaden hun resultaat op het YouTube-kanaal van Spreekwapens en verzamelen hier stemmen van vrienden en fans. Sticks en Rico selecteren uiteindelijk een winnaar, die onder hun begeleiding een professionele opname in de studio wint. Op dit kanaal is ook alle informatie te vinden over de nieuwe wet en kun je zien waar messen ingeleverd kunnen worden.

BIJZONDERHEDEN ‘SPREEKWAPENS’ CAMPAGNE
Wat deze campagne zo bijzonder maakt is de samenwerking met:
- Sticks en Rico (Top Notch)
- hiphop producer A.R.T.
- regisseur Marco Grandia
- skaters Robbin Oost, Sebastiaan Vijverberg, Remco Stolze en Robbin Wit
- BMX-ers Daniel Wedemeijer en Syo van Vliet
- de filmlocatie Skatehal Arnhem
- de innovatieve 360˚ filmmethode

360˚ APP ‘SPREEK OP!’ VOOR IPHONE EN IPOD
Speciaal voor de campagne werd een app ontwikkeld. Door je iPhone, iPod of iPad rond te bewegen kijk je rond in de videoclip, waardoor je nóg meer het gevoel hebt dat je er zelf midden in staat. En waardoor de video elke keer als je hem bekijkt weer anders is.

MEDIA
‘Spreekwapens’ is actief op social media zoals YouTube en Facebook. Ook worden banners, radiocommercials, school- en horecaposters ingezet om jongeren bij ‘Spreekwapens’ te betrekken.

LINKS
Campagne website: http://spreekwapens.nl
iPhone app download: http://itunes.apple.com/nl/app/spreek-op!/id514522563?mt=8&ls=1
YouTube: http://youtube.com/spreekwapens
Facebook: http://facebook.com/spreekwapens

Videoclip: http://www.youtube.com/watch?v=fDGoVWMkdqk
Promovideo: http://www.youtube.com/watch?v=zcZG6vh1cIk
Minidocu ‘De Song’: http://www.youtube.com/watch?v=oa5QizfMKH0
Minidocu ‘De 360˚ Video’: http://www.youtube.com/watch?v=0pPaUmjXnnI


Reacties


Plaats hier jouw reactie...